لوگو شرکت دانش بنیان ایران

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان چقدر است؟

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان به چه صورتی محاسبه می شود؟

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان به وابستگی به نوع شرکت، نوع فعالیت و مقیاس کسب و کار متفاوت است. هزینه‌های راه اندازی شامل هزینه‌های اولیه همچون خرید تجهیزات، استخدام پرسنل، اجاره محل، تبلیغات و تبدیل به شرکت عملیاتی خواهد بود.

در چه زمانی هزینه‌های راه اندازی باید پرداخت شود؟

هزینه‌های راه اندازی باید قبل از شروع کسب‌وکار پرداخت شوند. در واقع بدون سرمایه اولیه امکان شروع فعالیت در این بخش امکانپذیر نیست مگر اینکه از اسپانسر یا تسهیلات بهره ببرید.

آیا هزینه های راه اندازی شرکت دانش بنیان می تواند قابل استرداد باشد؟

بسته به نوع هزینه، هزینه های راه اندازی معمولاً قابل استرداد نیستند. برای مثال اگر شما تجهیزاتی برای شرکت خود خریداری کنید و سپس تصمیم به لغو کسب‌و‌کار بگیرید، احتمالاً نتوانید هزینه‌های خرید تجهیزات را استرداد کنید.

چطور می‌توان هزینه ثبت شرکت دانش بنیان را کاهش داد؟

بهترین راه برای کاهش هزینه ثبت این است که با تعداد کمی از پرسنل و تجهیزات کار خود را شروع کرده و به مرور زمان آن را گسترش دهید.

آیا می توان برای راه اندازی شرکت دانش بنیان، تسهیلات وام گرفت؟

همچنین

شرکت‌های دانش بنیان به عنوان موتور محرک علم و اقتصاد در کنار هم عمل می‌کنند که فعالیت آن‌ها تاثیرات بزرگی بر جامعه خواهد داشت. از همین رو شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد به دنبال راه‌اندازی شرکت دانش بنیان هستند. البته باید به این نکته توجه داشت که انجام این کار نیازمند برآورد کردن هزینه‌های مربوطه خواهد بود. به همین علت اگر می‌خواهید بدانید هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان چقدر است، حتما تا انتهای این مطلب در کنار ما باشید تا اطلاعات تکمیلی را در این بخش دریافت نمایید.

خرید شرکت دانش بنیان ( اولین هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان)

خرید یک شرکت دانش بنیان معمولاً به صورت مراحلی انجام می‌شود. ابتدا شما باید به دنبال شرکت‌های دانش بنیان مناسب باشید که با طرح‌های و زمینه مورد علاقه شما فعالیت می‌کنند. بعد از شناسایی شرکت مورد نظر، نیاز است تا با تیم مدیریتی آنها ارتباط برقرار کنید. این ارتباط ممکن است از طریق جلسات حضوری، تماس تلفنی یا ایمیل صورت بگیرد. پس از برقراری ارتباط، فرآیند تبادل اطلاعات و مذاکره شروع می‌شود. در این مرحله شرایط مالی، قراردادها، حقوق و تعهدات و دیگر جزئیات مورد بحث قرار می‌گیرند.

بعد از رسیدن به توافق نهایی، فرآیند نقل و انتقال سهام و اسناد قانونی صورت می‌گیرد. معمولاً این مرحله نیازمند انجام مراحل حقوقی و قانونی است که دو طرف باید آن را به شکل اصولی پیش ببرند. نهایتاً، پس از تکمیل مراحل قانونی، خرید شرکت دانش بنیان به پایان می‌رسد و شما به عنوان مالک جدید شرکت دانش بنیان فعالیت خود را آغاز می‌کنید. بدون شک هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان در صورتی که بخواهید آن را بخواهید بیشتر از تاسیس اولیه خواهد بود.

شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   معافیت پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها دانش بنیان چیست؟

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان

فرم ثبت نام شرکت دانش بنیان

فرم ثبت نام شرکت دانش بنیان یک فرم الکترونیکی است که برای ارزیابی و تشخیص شرکت های دانش بنیان در سامانه مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان قابل دسترسی است. این فرم شامل موارد مختلفی خواهد بود که در زیر اجزای آن را بیان خواهیم کرد.

  • اطلاعات شخصی مؤسسین و سهامداران شرکت
  • اطلاعات حقوقی شرکت (نام، نوع، آدرس، شماره ثبت، شناسه ملی، سرمایه و …)
  • اطلاعات فناورانه شرکت (موضوع فعالیت، کالا یا خدمات تولیدی، نحوه تجاری سازی، مالکیت معنوی، نمونه های مشابه و …)
  • اطلاعات علمی و پژوهشی شرکت (پژوهش های انجام شده، مقالات منتشر شده، پروژه های در دست اجرا و …)
  • اطلاعات مالی و بازاریابی شرکت (درآمد، سود، هزینه ها، بازار هدف، رقبا، تبلیغات و …)

پس از تکمیل و بارگذاری فرم و مدارک لازم، شرکت در صورت داشتن شاخص های لازم و صلاحیت به صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت معرفی می شود تا طرح مورد نظر را به صندوق ارائه دهد و از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده نماید. در این حالت هزینه ثبت شرکت دانش بنیان نیز برای موسسان دغدغه کمتری خواهد بود. ناگفته نماند که وجود وام شرکت دانش بنیان نیز کمک مالی بزرگی برای موسسان خواهد بود.

هزینه اخذ مجوز دانش بنیان چقدر است؟ 

اخذ مجوز دانش بنیان یکی از شرایط لازم برای بهره مندی از حمایت های دولتی در زمینه توسعه و تجاری سازی فناوری ها و نوآوری ها است. برای اخذ این مجوز، شرکت ها و موسسات باید فرم ثبت نام شرکت دانش بنیان را از سامانه مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان دریافت و پس از تکمیل و ارسال آن، منتظر ارزیابی و تشخیص صلاحیت خود باشند. برای اخذ مجوز دانش بنیان، شرکت ها و موسسات باید دارای شاخص های زیر باشند.

  • حداقل ۵۰ درصد سهام شرکت متعلق به افراد حقیقی باشد.
  • حداقل ۵۰ درصد سهام شرکت متعلق به افراد حقیقی با تحصیلات کارشناسی یا بالاتر باشد.
  • حداقل ۵۰ درصد کارکنان شرکت دارای تحصیلات کارشناسی یا بالاتر باشند.
  • حداقل ۱۰ درصد کارکنان شرکت دارای تحصیلات کارشناسی ارشد یا دکترا باشند.
  • حداقل ۱۰ درصد کارکنان شرکت دارای سابقه پژوهش و نوآوری باشند.
  • حداقل ۱۰ درصد کارکنان شرکت دارای سابقه صادرات فناورانه باشند.
  • حداقل ۱۰ درصد کارکنان شرکت دارای سابقه مالکیت معنوی باشند.
  • حداقل ۱۰ درصد کارکنان شرکت دارای سابقه همکاری با نهادهای علمی و پژوهشی باشند.

پس از تأیید صلاحیت، شرکت ها و موسسات مجوز دانش بنیان را در قالب گواهینامه اخذ خواهند کرد. این گواهینامه به مدت سه سال اعتبار دارد و می‌توان آن را تمدید کرد. از همین رو در کنار هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان، باید به این موارد هم توجه داشت.

شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   مدارک ثبت شرکت دانش بنیان

هزینه مجوز دانش بنیان

سایت ثبت نام دانش بنیان

سایت ثبت نام دانش بنیان یک سایت اینترنتی است که برای ثبت نام و ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان در سامانه مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان طراحی شده است. این سایت به نشانی prs.daneshbonyan.ir قابل دسترسی است. در این سایت، شرکت ها و موسسات می توانند فرم ثبت نام شرکت دانش بنیان را دریافت، تکمیل و بارگذاری کنند. همچنین افراد می‌توانند مدارک لازم را آپلود کنند و وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند.

این سایت با هدف ساده سازی و تسریع فرآیند ثبت نام و ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان ایجاد شده است. خوشبختانه امکان دسترسی به این سایت برای همه فراهم است و افراد می‌توانند بدون دغدغه از طریق سایت درخواست‌های خود را پیگیری کنند. به همین علت توصیه می‌کنیم که با یک برنامه درست و حرفه‌ای ثبت دانش بنیان را انجام دهید تا از این طریق بتوانید به بهترین دستاورد ممکن برسید. خوشبختانه هزینه ثبت شرکت دانش بنیان هم منطقی است که امکان پرداخت آن وجود دارد.

مراحل اخذ مجوز دانش بنیان

برای ثبت یک شرکت دانش بنیان در ایران باید مراحل مختلفی را دنبال کنید.  برای شروع باید فرایند ثبت شرکت را انجام دهید. در این راستا شما قادر خواهید بود که یک شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی خاص ثبت کنید. نامگذاری شرکت هم باید به شکل درست و اصولی انجام شود. تهیه اسناد و مدارک یکی دیگر از قدم‌هایی است که شما باید با موفقیت آن را پشت سر بگذارید.

 این مدارک شامل تشریفات شرکت، هیأت مدیره و قوانین داخلی می‌شوند. در مرحله بعدی شما باید مدارک را در سایت دانش بنیان به صورت کامل بارگذاری کنید. این مدارک به صورت کامل بررسی شده و در صورت داشتن شرایط، شرکت ثبت خواهد شد.

هزینه های راه اندازی شرکت دانش بنیان 

 هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان در ایران برای بسیاری از افراد یک دغدغه مهم است که باید به آن توجه داشت. این هزینه‌ها بستگی به نوع فعالیت و محصولات شرکت دارد، اما در کل برای انواع شرکت دانش بنیان شامل موارد زیر می‌شود.

هزینه اجاره مکان برای راه اندازی شرکت دانش بنیان 

شرکت دانش بنیان برای شروع کار به یک مکان مناسب نیاز دارد. هزینه اجاره مکان، بستگی به موقعیت جغرافیایی شرکت و اندازه محل انتخابی دارد. در شهرهای بزرگ نظیر تهران، هزینه اجاره مکان بالا است و بستگی به محل قرارگیری شرکت می‌تواند مبلغ زیادی را شامل شود.

هزینه پرداخت حقوق کارکنان شرکت دانش بنیان 

در صورتی که شرکت تمام وقت به فعالیت خود بپردازد، نیاز به استخدام کارکنان دارد که باید به آنها حقوق پرداخت کنید. هزینه پرداخت حقوق کارکنان بستگی به تعداد و حقوق کارکنان شرکت دارد. در هر صورت باید برای این پرداخت‌ها هم برنامه درستی داشته باشید و هزینه‌های مربوط به آن را در نظر بگیرید.

هزینه ثبت شرکت دانش بنیان چقدر است؟ 

 برای ثبت شرکت دانش بنیان در ایران، باید به مراجع ذی‌صلاح مراجعه کرده و هزینه‌ ثبت شرکت دانش بنیان را پرداخت کنید. به همین علت شما باید برای پرداخت این هزینه‌ها نیز آمادگی کافی را داشته باشید. در صورتی که نیاز به رتبه بندی شرکت نیز داشته باشید این هزینه را هم باید در نظر بگیرید.

شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   کار در شرکت دانش بنیان چگونه است؟

هزینه تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم برای تاسیس شرکت های دانش بنیان 

 برای راه‌اندازی یک شرکت دانش بنیان، نیاز به تجهیزات و نرم‌افزارهای مختلفی دارید که باید آنها را تهیه کنید. هزینه تجهیزات و نرم‌افزارها بستگی به نوع فعالیت شرکت دارد. با این حال شما می‌توانید با یک بررسی کلی بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید.

هزینه شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت دانش بنیان مزایایی فراوان دارد. اولین مزیت، حمایت قانونی و مالی است که برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته می شود. با ثبت شرکت دانش بنیان، امکان دسترسی به بودجه های دولتی و خصوصی، همچنین حمایت مالی و فنی از سوی برخی سازمان ها و موسسات فراهم می شود. این امر به عنوان پلتفرمی جهت جذب سرمایه گذاران، جلب همکاران و توسعه بخشیدن به کسب و کار، اهمیت بالایی دارد.

در صورتی که شما می‌خواهید به صورت ویژه وارد فضای کار شوید، بهتر است که با ثبت شرکت دانش بنیان به کار خود ادامه دهید. به یاد داشته باشید که بسیاری از شرکت‌های بزرگ حال حاضر دنیا هم دانش بنیان بوده‌اند و از یک ایده شروع کردند. یکی از مزیت‌های خاص شرکت‌های دانش بنیان این است که با سرمایه کم هم قابلیت رشد و توسعه خواهند داشت. از همین رو بهتر است که شما هم این فرصت را غنیمت شمارید و با پرداخت هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان به هدف خود برسید.

سخن پایانی

ایجاد یک شرکت دانش بنیان در ایران می‌تواند ایده خوبی برای رشد و پیشرفت باشد. از آنجایی که معاونت علمی ریاست جمهوری برنامه‌های ویژه‌ای برای این شرکت‌ها دارد، رشد آن‌ها بهتر صورت می‌پذیرد. هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آن‌ها باید به شکل جداگانه بررسی شوند. در این مطلب تلاش کردیم تا بیشتر با هزینه‌ها و شرایطی که برای ثبت شرکت دانش بنیان وجود دارد آشنا شوید. امیدواریم که اطلاعات گفته شده برای شما مفید بوده باشند.

سوالات متداول

۱. هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان به چه صورتی محاسبه می شود؟

هزینه راه اندازی شرکت دانش بنیان به وابستگی به نوع شرکت، نوع فعالیت و مقیاس کسب و کار متفاوت است. هزینه‌های راه اندازی شامل هزینه‌های اولیه همچون خرید تجهیزات، استخدام پرسنل، اجاره محل، تبلیغات و تبدیل به شرکت عملیاتی خواهد بود.

۲. در چه زمانی هزینه‌های راه اندازی باید پرداخت شود؟

هزینه‌های راه اندازی باید قبل از شروع کسب‌وکار پرداخت شوند. در واقع بدون سرمایه اولیه امکان شروع فعالیت در این بخش امکانپذیر نیست مگر اینکه از اسپانسر یا تسهیلات بهره ببرید.

۳. آیا هزینه های راه اندازی شرکت دانش بنیان می تواند قابل استرداد باشد؟

بسته به نوع هزینه، هزینه های راه اندازی معمولاً قابل استرداد نیستند. برای مثال اگر شما تجهیزاتی برای شرکت خود خریداری کنید و سپس تصمیم به لغو کسب‌و‌کار بگیرید، احتمالاً نتوانید هزینه‌های خرید تجهیزات را استرداد کنید.

۴. چطور می‌توان هزینه ثبت شرکت دانش بنیان را کاهش داد؟

بهترین راه برای کاهش هزینه ثبت این است که با تعداد کمی از پرسنل و تجهیزات کار خود را شروع کرده و به مرور زمان آن را گسترش دهید.

۵. آیا می توان برای راه اندازی شرکت دانش بنیان، تسهیلات وام گرفت؟

خوشبختانه دولت‌ طرح‌های مختلفی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارد. از همین رو می‌توانید تسهیلات و وام را از دولت و سازمان های مربوطه دریافت کنید. همچنین برخی بانک ها نیز تسهیلاتی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته‌اند.

۴.۵/۵ - (۲۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره رایگان دانش بنیان، کلیک کنید.
جهت دریافت مشاوره دانش بنیان با شماره 02126714473 تماس بگیرید.