لوگو شرکت دانش بنیان ایران

مدارک ثبت شرکت دانش بنیان

مدارک ثبت شرکت دانش بنیان

در این مقاله درباره لیست مدارک ثبت شرکت دانش بنیان صحبت میکنیم. امروزه شرکت‌ها به شیوه‌های مختلفی کار می‌کنند و به فعالیت در حوزه‌های مختلف می‌پردازند. در این بین شرکت‌های دانش بنیان به مواردی گفته می‌شود که تحقیق و توسعه را الگوی کار خود قرار داده‌اند. معمولا شرکت‌های دانش بنیان با تحقیقات گسترده خود محصولات یا خدمات نوینی را برای جامعه ایجاد می‌کنند. در این بین بسیاری از افراد قصد دارند تا یک شرکت دانش بنیان راه‌اندازی کنند. در نتیجه در چنین شرایطی باید لیست مدارک لازم جهت ثبت شرکت دانش بنیان را فراهم کرد. از همین رو در این مطلب قصد داریم  تا این مدارک را با هم بررسی کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع شرکت دانش بنیان با توجه به تاثیرات مثبتی که برای جامعه دارد، به عنوان یک ابزار قدرتمند در رشد اقتصاد کشورها مورد توجه قرار گرفته است. برای اینکه شما بتوانید شرکت‌های فعال در ایران را بشناسید، استعلام دانش بنیان بسیار کمک کننده خواهد بود.

مدارک دانش بنیان شدن

مدارک تاسیس شرکت دانش بنیان

تاسیس یک شرکت دانش بنیان در ایران نیازمند آماده‌سازی مدارک و ارائه آن‌ها در زمان مناسب خواهد بود. ثبت شرکت دانش بنیان به شما کمک می‌کند تا از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری هم برخوردار شوید. از همین رو به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما این مدارک را فراهم کرده و وارد این عرصه شوید. در ادامه لیست مدارک لازم برای دانش بنیان شدن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • آگهی تاسیس شرکت چاپ شده در روزنامه رسمی
  • تعهدنامه نظام‌نامه مالی
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی
  • رزومه یا معرفی نامه شرکت
  • لیست حقوق و مزایای کارکنان همراه با بیمه
  • مجوز تاسیس یا پروانه بهره برداری شرکت

مواردی که در بالا نام برده شدند جزو مهم‌ترین مدارکی هستند که باید در سامانه شرکت‌های دانش بنیان دانلود شوند. وقتی که اسکن تمامی این مدارک را بارگزاری کردید، درخواست شم ثبت خواهد شد. در این حالت بررسی‌های لازم توسط مراجع ذیصلاح صورت گرفته و نتیجه نهایی به شما اعلام خواهد شد. 

ارائه آگهی تاسیس شرکت در روزنامه برای دانش بنیان شدن

در صورتی که قصد دانش بنیان شدن در ایران را دارید، بهتر است آگهی تأسیس شرکت خود را در یکی از روزنامه‌های رسمی و دولتی منتشر کنید. انتشار آگهی تأسیس شرکت در روزنامه، مطمئن‌ترین راه برای اطلاع‌رسانی به جامعه درباره تاسیس شرکت شماست. همچنین این اقدام نشان می‌دهد که شما از طریق راه‌های قانونی و رسمی در حال آماده‌سازی مدارک لازم برای دانش بنیان شدن هستید.

لازم به ذکر است که روزنامه انتخابی باید توسط وزارت ارشاد به عنوان روزنامه رسمی تأیید شده باشد. همچنین در این آگهی باید علاوه بر نام شرکت، سرمایه اولیه، محل و زمینه فعالیت شرکت نیز ذکر شود. همچنین در آگهی تأسیس شرکت باید نام و مشخصات اعضای هیأت مدیره، شرکت‌کنندگان و سهامداران شرکت را بیان کرد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره نحوه انشتار آگهی با هدف دانش بنیان شدن بهتر است که با کارشناسان در این زمینه مشورت داشته باشید. در بین مدارک مورد نیاز دانش بنیان حتما این مورد را جدی بگیرید و در زمان مناسب آن را فراهم کنید.

شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   قانون جهش تولید دانش بنیان

ارائه رزومه شرکت برای دانش بنیان شدن

تعهدنامه نظام نامه مالی برای دانش بنیان شدن

ارائه تعهدنامه نظام نامه مالی یک شرط بسیار مهم برای دانش بنیان شدن است که باید آن را رعایت کرد. در بین مدارک ثبت شرکت دانش بنیان این مورد هم اجباری بوده و حتما باید اسکن آن در سایت سامانه بارگزاری شود. تشکیل شرکت دانش بنیان ممکن است به دلیل نوآوری و ریسک‌های بالای آن احتیاج به سرمایه گذاری زیادی داشته باشد. بنابراین در این صورت تعهدنامه نظام‌نامه مالی شرکت شامل موارد زیر خواهد بود.

  • تعهد به حفظ دقیق دفاتر حسابداری و درستی اطلاعات مالی شرکت
  • پاسخگویی به نیازهای سرمایه گذاران و همکاران شرکت در زمینه‌های مالی و حسابداری
  • تعهد به ارائه گزارشات مالی دوره‌ای به صورت منظم و دقیق
  • تعهد به رعایت قوانین و مقررات مالی و حسابداری کشور
  • تعهد به شفافیت در مورد اطلاعات مالی و حسابداری شرکت
  • تعهد به پرداخت مطمئن و به موقع حقوق و دستمزد کارکنان شرکت
  • تعهد به ایجاد و حفظ نظام داخلی مالی و مدیریت ریسک‌های مالی شرکت
  • تعهد به استفاده بهینه از منابع و سرمایه‌های شرکت به منظور رشد و توسعه پایدار آن
  • تعهد به تلاش برای کاهش هزینه‌های غیرضروری و بهبود عملکرد مالی شرکت
  • تعهد به ارائه گزارشات روزانه، هفتگی و ماهانه در خصوص وضعیت مالی و حسابداری شرکت به مدیران و سرمایه‌گذاران

ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی برای دانش بنیان شدن

در بین مدارک دانش بنیان شدن، ارائه اظهارنامه مالیاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. در واقع این سند ثابت می‌کند که شرکت شما دارای شفافیت مالیاتی است و پرداخت آن را به صورت برنامه‌ریزی شده و درست انجام می‌دهد. برای دانش بنیان شدن تهیه و ارائه اظهارنامه مالیاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این اظهارنامه باید به صورت دقیق و جزئیاتی در مورد درآمدها، هزینه‌ها و سایر اطلاعات مالی شرکت گزارش داده شود. در بین مدارک لازم برای دانش بنیان شدن این مورد اهمیت زیادی دارد بنابراین در این اظهارنامه باید به موارد زیر توجه شود.

  • گزارش کامل درآمدها و هزینه‌های شرکت در دوره مالی مربوطه
  • اظهارنامه درآمد شخص حقیقی یا حقوقی که با شرکت ارتباط دارند
  • ارائه اطلاعات و جزئیات مالیاتی در مورد پرداخت حقوق و مزایای محل کار به کارکنان شرکت
  • ارائه جزئیات در مورد سایر درآمدهایی که شرکت دریافت کرده است، مانند اعانه‌ها و تسهیلات دولتی
  • ارائه گزارش در مورد دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت در دوره مالی مربوطه

برای اینکه بتوانید مدارک لازم دانش بنیان را فراهم کنید، حتما قبل از  هر چیز به فکر آماده سازی اظهارنامه مالیاتی باشید. بدون شک اگر این مدرک را ارائه نکنید و یا اینکه از نظر مالیاتی مشکلی وجود داشته باشد، امکان دانش بنیان شدن وجود نخواهد داشت. از همین رو ببرای اینکه درخواست شما رد نشود این موارد را در نظر بگیرید.

شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   کار در شرکت دانش بنیان چگونه است؟

ارائه مجوز تاسیس شرکت برای دانش بنیان شدن

ارائه مجوز تاسیس شرکت برای دانش بنیان شدن

برای تاسیس شرکت دانش بنیان به مجوز تاسیس نیاز است زیرا این مجوز یکی از نیازمندی‌های اصلی برای ورود به عرصه فعالیت خواهد بود. در واقع، این مجوز به شرکت اجازه می‌دهد تا به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند. مجوز تاسیس شرکت برای شرکت این فرصت را به وجود می‌آورد که به صورت قانونی و شفاف شروع به فعالیت کند. این مجوز شامل اطلاعاتی مانند نام شرکت، سرمایه شرکت، هیأت مدیره، آدرس و محل شرکت، محدودیت‌ها و شرایط کلی شرکت و شماره مجوز است.

با در دست داشتن این مجوز شرکت دانش بنیان می‌تواند به راحتی با مشتریان، سرمایه گذاران، بانک‌ها و دیگر شرکت‌ها ارتباط برقرار کند و به دنبال همکاری با آنان باشد. بنابراین مجوز تاسیس شرکت یک نیاز اساسی محسوب می‌شود تا شرکت به صورت رسمی و قانونی فعالیت خود را در بازار آغاز کند. البته در بین مدارک مورد نیاز دانش بنیان شدن این مورد به  صورت اختیاری مشخص شده است. با این حال پیشنهاد می‌دهیم که از بین مدارک لازم برای دانش بنیان شدن حتما این مورد را بارگزاری کنید زیرا تاثیر مثبتی بر پذیرش درخواست شما خواهد داشت.

ارائه لیست حقوق، مزایا و بیمه کارکنان برای دانش بنیان شدن

در بین مدارک ثبت شرکت دانش بنیان می‌توان به لیست حقوق و مزایای کارکنان هم اشاره کرد. در شرکت‌های دانش بنیان‌ به دلیل رشد سریع و نیاز به جذب استعدادهای خلاق و با استعداد، لیست حقوق و مزایای کارکنان اهمیت بالایی دارد. حقوق پایه از مهم‌ترین موارد لیست حقوق و مزایای کارکنان است. در این بخش باید مبلغ حقوق پایه کارکنان درج شود. همچنین پاداش‌های مالی شامل مواردی مانند بیمه تکمیلی، پاداش‌های عملکرد و بن‌های خرید هم باید در این لیست آورده شود. در حقیقت باید مدارک دانش بنیان شدن کامل باشد. ناگفته نماند که در لیست حقوق و مزایای کارکنان باید میزان مرخصی سالیانه و حقوق مرتبط با آن درج شود.

همچنین لیست حقوق و مزایای کارکنان شامل انواع بیمه‌های اجتماعی، بیمه بازنشستگی، بیمه تکمیلی و بیمه حوادث شخصی باید به طور کامل مشخص شود. همچنین در لیست حقوق و مزایای کارکنان باید بودجه‌های آموزشی و سایر فرصت‌های پرورشی و افزایش دانش‌کاری ثبت شود. شرکت‌های دانش بنیان برای حداکثر حمایت از کارکنان خود، باید خدمات پشتیبانی را در اختیار آن‌ها قرار دهند. آپلود کردن این مدرک در سامانه هم اختیاری است ولی توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید. هر چقدر مدارک لازم دانش بنیان کامل‌تر باشند، شانس بیشتری برای ثبت شرکت دانش بنیان خواهید داشت.

مدارک لازم برای دانش بنیان شدن

ارائه رزومه شرکت برای دانش بنیان شدن

در بین لیست مدارک ثبت شرکت دانش بنیان نام رزومه شرکت هم به چشم  می‌خورد. البته در این مورد هم الزامی وجود ندارد و در صورت  تمایل می‌توان آن را ارائه داد. اگر شما بتوانید یک رزومه شرکتی حرفه‌ای آپلود کنید، مسلما مورد توجه مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد. یک رزومه کامل شامل اطلاعات مختلفی است که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

  • نام شرکت
  • خلاصه موضوع
  • توضیح کامل خدمات و محصولات
  • اهداف کلی شرکت
  • اعضای تیم
  • رویکرد و دیدگاه شرکت
  • تجربیات و سوابق کار گذشته
  • مزایای شرکت نسبت به رقبا
شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   درجه بندی شرکت های دانش بنیان به چه شکل است؟

نام شرکت باید مناسب و قابل قبول باشد و با محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می‌دهید سازگاری داشته باشد. همچنین در قسمت خلاصه موضوع باید با یک جمله کوتاه و قصار، ایده اصلی و فعالیت‌های شرکت را معرفی کرد. در بخش توضیحات باید به صورت دقیق و کامل ایده، محصولات و خدمات شرکت را شرح داده و به اهمیت آن‌ها برای بازار و پتانسیل رشد شرکت اشاره کرد.

اهداف کلی شرکت و اعضای تیم که نقش موثری در رشد شرکت داشته‌اند هم باید به درستی بیان شود. دیدگاه و رویکرد شرکت هم می‌تواند در مدارک لازم برای دانش بنیان شدن دارای اهمیت باشد. این دیدگاه و رویکرد می‌تواند شامل دغدغه‌هایی مانند محیط زیست، اجتماعی و فناوری باشد. در آخر هم با ارائه تجربیات خود نشان دهید که چه مزیتی نسبت به رقبا دارید.

ارائه نمودار سازمانی برای دانش بنیان شدن

در بین مدارک ثبت شرکت دانش بنیان نام نمودار سازمانی هم به چشم می‌خورد. نمودار سازمانی یک شرکت دانش بنیان باید از زوایای مختلف به وضوح نشان دهد که در شرکت کدام فعالیت‌ها با چه تقسیم‌بندی وظایفی صورت می‌گیرد. در واقع این مدرک نشان می‌دهد که هر کس در شرکت چه مسئولیتی دارد و چگونه آن را مدیریت می‌کند. اگر قصد دارید مدارک دانش بنیان شدن را فراهم کنید، حتما یک نمودار سازمانی کامل را آپلود کنید. در چنین نموداری نام و وظایف هر گروه به خوبی مشخص شده است که باید شامل اجزای زیر باشد.

  • مدیر عامل
  • تیم مدیریت
  • تیم پشتیبانی
  • تیم فنی
  • تیم بازاریابی
  • تیم مالی
  • تیم منابع انسانی

این نمودار سازمانی به وضوح نشان می‌دهد که هر بخش در شرکت دانش بنیان چه مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد و چگونه با سایر بخش‌ها همکاری می‌کند. همچنین توزیع وظایف و مسئولیت‌ها، روابط سلسله‌مراتبی و پروسه تصمیم‌گیری در شرکت به وضوح قابل فهم است. وقتی که شما در بین مدارک لازم برای دانش بنیان شدن این مورد را هم ارائه می‌دهید شانس بیشتری خواهید داشت.

سخن پایانی

امروزه شرکت‌های زیادی به دنبال آن هستند که در لیست شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرند. به همین علت متقاضیان باید در سامانه ثبت شرکت‌های دانش بنیان ثبت نام کرده و اسکن مدارک لازم را آپلود کنند. در این مطلب به‌طور کامل مدارک لازم برای دانش بنیان شدن را شرح دادیم. از همین رو شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق مراحل را پیش برده و به عنوان یک شرکت دانش بنیان کار خود را آغاز نمایید. به‌طور طبیعی هر چقدر که مدارک کامل‌تری را ارائه کنید، به همان اندازه شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک شرکت دانش بنیان خواهید داشت. از اینکه تا پایان این مطلب در کنار ما بودید از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول مدارک لازم جهت ثبت شرکت دانش بنیان

  • آیا ثبت شرکت دانش بنیان به راحتی انجام می‌شود؟

ثبت شرکت دانش بنیان در صورتی انجام خواهد شد که شما بتوانید تمامی مدارک لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده کرده و تحویل دهید. 

  • چطور درخواست خود را برای شرکت دانش بنیان ثبت کنم؟

برای این کار کافی است به سامانه ثبت شرکت دانش بنیان مراجعه کرده و با آپلود اسکن مدارک درخواست را ثبت کنید.

  • مهم‌‌ترین مدارک لازم برای دانش بنیان شدن چیست؟

آگهی تاسیس شرکت چاپ شده در روزنامه رسمی، تعهدنامه نظام‌نامه مالی، آخرین اظهارنامه مالیاتی

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

یک نظر

  • Hossein Farahani گفت:

    سلام شرکت تازه تاسیس اظهر نامه مالیاتی ندارد چه مدرکی بیاورد لیست بیمه ندارد

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جهت مشاوره رایگان دانش بنیان، کلیک کنید.
    جهت دریافت مشاوره دانش بنیان با شماره 02126714473 تماس بگیرید.