لوگو شرکت دانش بنیان ایران

مالیات شرکت های دانش بنیان به چه صورت است؟

مالیات شرکت های دانش بنیان

در این مطلب قصد داریم تا درباره مالیات شرکت های دانش بنیان صحبت کنیم. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که معمولا شرکت‌های دانش بنیان با آن مواجه می‌شوند مربوط به مسائل پیرامون مالیات است که می‌تواند دغدغه بسیار زیادی را برای این شرکت‌ها به وجود بیاورد. یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای شما هم به وجود آمده باشد این است که مالیات برای شرکت های دانش بنیان به چه محاسبه می‌شود و شرکت‌ های دانش بنیان چگونه باید مالیات خود را پرداخت کنند؟ پاسخ‌دادن به این سوال نیازمند توجه داشتن به برخی از مسائل خاص است.

در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بحث مالیات شرکت‌های دانش بنیان صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را دراین‌خصوص در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

آیا شرکت‌های دانش بنیان باید مالیات پرداخت کنند؟

پیش از هر چیز برای این‌که بتوانیم درباره مالیات شرکت های دانش بنیان صحبت کنیم اجازه دهید تا ابتدا درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا شرکت‌های دانش بنیان باید مالیات خود را پرداخت کنند یا خیر؟ بر اساس قوانینی که در حال حاضر در زمینه مالیات برای شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد این شرکت‌ها هیچ‌گونه نیازی به پرداخت مالیات ندارند و می‌توانند بدون نیاز به پرداخت مالیات فعالیت خود را در کشور دنبال کنند.

شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   منظور از اقتصاد دانش بنیان چیست؟

البته باید دقت داشته باشید که این عدم پرداخت مالیات دارای شرایط خاصی است که در ادامه درباره این شرایط نیز به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

شرایط عدم پرداخت مالیات شرکت‌های دانش بنیان

اولین دسته از شرکت‌های دانش بنیانی که در حال حاضر نیازی به پرداخت مالیات به دولت ندارند شرکت‌های تولیدی نوع یک هستند. این شرکت‌ها شرکت‌هایی هستند که بیش از ۲۵ درصد از درآمدی که دارند از طریق فروش محصولات یا خدماتی باشد که به‌صورت دانش بنیان بوده و در اختیار مشتریان آنها قرار می‌گیرد. از طرف دیگر شرکت‌های نوپای نوع یک نیز نیازی به پرداخت مالیات نخواهند داشت و می‌توانند بدون نیاز به پرداخت مالیات فعالیت خود را در کشور دنبال کنند.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که این شرکت‌ها تنها برای محصولات و خدمات دانش بنیان خود نیازی به پرداخت مالیات ندارند یا معافیت مالیاتی دارند. پس اگر این شرکت‌ها در زمینه‌های دیگری که دانش بنیان نیستند نیز فعالیت داشته باشند حتما باید مالیات مربوط به آن را پرداخت کنند تا اجازه فعالیت در کشور را داشته باشند.

نکات مهمی که باید درباره پرداخت مالیات توسط شرکت‌های دانش بنیان بدانید

اولین و یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن دقت کنید و در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم این است که تمامی فعالیت‌ها و محصولات شرکت‌ های دانش بنیان شامل قانون عدم پرداخت مالیات نمی‌شود و تنها بخش‌های دانش بنیان می‌توانند از این قانون استفاده کنند. شرکت‌هایی که داخل پارک فناوری در حال کارکردن و فعالیت هستند می‌توانند از قانون عدم پرداخت مالیات برای کارکنان خود نیز استفاده کنند؛ ولی نباید فراموش کنید که این قانون برای سایر شرکت‌های دانش بنیان خارج از پارک فناوری صدق نمی‌کند.

شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   معافیت پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها دانش بنیان چیست؟

احتمالا پس از صحبت درباره قانون مالیات شرکت های دانش بنیان این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده که محصولات دانش بنیان چیست و دقیقا کدام محصولات هستند که می‌توانند از قانون عدم پرداخت مالیات استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که محصولات دانش بنیان محصولاتی هستند که توسط تیم ارزیابی دولتی تایید شده و ثابت شود که به‌صورت دانش بنیان تولید و طراحی شده‌اند. به‌این‌ترتیب این امکان برای شما وجود دارد که مالیات این محصولات را پرداخت نکنید.

درصورتی‌که شما هم سوالاتی در ذهن دارید که مربوط به قانون عدم پرداخت مالیات برای این شرکت‌هاست به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در سایت ما نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات بهره‌مند شوید. استفاده از خدمات مشاوره تخصصی ما در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مالیات محصولات دانش بنیان خود را به صفر برسانید یا این‌که درصورتی‌که این امکان وجود ندارد بتوانید مالیات خود را به حداقل برسانید.

نکته بسیار مهمی که در خصوص استفاده از خدمات مجموعه ما وجود دارد این است که شما اولا می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید و ثانیا می‌توانید مطمئن باشید که یک مشاوره کاملا تخصصی را دریافت کرده‌اید و از این نظر مشکلی برای شما وجود نخواهد آمد. پس پیشنهاد می‌کنیم همین حالا وارد سایت ما شده و یک مشاوره تخصصی را دریافت کنید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره رایگان دانش بنیان، کلیک کنید.
جهت دریافت مشاوره دانش بنیان با شماره 02126714473 تماس بگیرید.