لوگو شرکت دانش بنیان ایران

چطور وام دانش بنیان بگیریم؟

وام دانش بنیان

امروزه فعالیت‌های دانش‌ بنیان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده‌اند که به همین علت شرکت‌های زیادی به این شیوه کار می‌کنند. شرکت دانش بنیان برای توسعه محصول و خدمات خود از تحقیقات علمی معتبر بهره می‌برد. بر همین اساس دولت نیز طرح‌های حمایتی مختلفی را برای این شرکت‌ها در نظر می‌گیرد. یکی از این حمایت‌های خاص دادن وام دانش بنیان است. اگر شما هم می‌خواهید این وام را برای خود دریافت کنید باید حتما شرایط لازم برای آن را بدانید. به همین جهت در این مطلب مهم قصد داریم تا این موضوع را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

دریافت وام دانش بنیان

سقف وام دانش بنیان

شرکت‌های دانش بنیان، بنگاه‌های اقتصادی هستند که بر اساس نوآوری‌ها و اختراعات خود محصولات و خدمات فناورانه را تولید و تجاری می‌کنند. این شرکت‌ها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصاد دانش بنیان دارند و در سال ۱۴۰۱، شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین باعث شد تا توجهات زیادی به این سمت جلب شود. برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و سایر نهادهای دولتی و خصوصی، تسهیلات مالی و ضمانت‌های مختلفی را به این شرکت‌ها اختصاص می‌دهند.

سقف وام دانش بنیان، بستگی به نوع شرکت، مبلغ تسهیلات، منبع ضمانت و هدف طرح دارد. به طور کلی، سقف وام دانش بنیان برای توسعه اشتغال تا ۱ میلیارد تومان، برای شرکت‌های تعاونی دانش بنیان تا ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت‌های غیر تعاونی دانش بنیان تا ۷ میلیارد تومان است. البته این سقف‌ها ممکن است با تغییر شرایط بازار یا سیاست‌های دولت تغییر کنند.

وام دانش بنیان بانک رسالت

وام دانش بنیان ۱۴۰۲

 در صورتی که ثبت شرکت دانش بنیان صورت گرفته باشد، می‌توان برای استفاده از تسهیلات امیدوار بود. وام دانش بنیان ۱۴۰۲ یکی از تسهیلاتی است که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان، کارآفرینان و نوآوران ارائه می دهد. این وام با نرخ ترجیحی ۴ درصد و با هدف کمک به اشتغال، صنایع خلاق و افزایش فروش کالاهای دانش بنیان به این شرکت ها پرداخت می شود. برای ثبت نام و دریافت این وام، شرکت های دانش بنیان باید در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی یا سامانه غزال نسبت به ثبت درخواست و ارائه طرح خود اقدام کنند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

  • معرفی نامه شرکت دانش بنیان
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل
  • کپی سند مالکیت یا قرارداد اجاره محل شرکت
  • کپی جواز تاسیس یا تغییرات شرکت
  • کپی آخرین صورت های مالی تأیید شده
  • کپی فاکتورهای فروش ۶ ماه گذشته
  • رزومه فعالیت های علمی و فناورانه شرکت
  • طرح توجیهی پروژه یا فعالیت قابل حمایت
شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   امریه دانش بنیان چیست؟ شرایط امریه دانش بنیان + نحوه ثبت نام

وام دانش بنیان چیست؟

وام دانش بنیان یک نوع تسهیلات مالی است که به شرکت ها و موسساتی که در زمینه های فناورانه و نوآورانه فعالیت می کنند اعطا می شود. هدف از این وام افزایش تولید و فروش کالاهای دانش بنیان، ایجاد اشتغال و توسعه صنایع خلاق است. ارائه طرح کسب و کار برای دریافت این وام یک ضرورت بسیار مهم است. سقف تسهیلات توسعه اشتغال برای شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲، ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. مسلما این طرح می‌تواند کمک مالی زیادی به شرکت‌های دانش‌ بنیان کند تا بتوانند به بهترین وجه ممکن وام خود را دریافت نمایند. مطمئنا استفاده از این طرح می‌تواند رشد کسب وکار را چند برابر کند.

وام یک میلیاردی دانش بنیان

وام دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی

وام دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی یک نوع تسهیلات مالی است که به شرکت ها و موسساتی که در زمینه های فناورانه و نوآورانه فعالیت می کنند اعطا می شود. هدف از این وام پشتیبانی از تحقیق و توسعه، سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، تولید محصولات دانش بنیان، افزایش فروش و اشتغال است. برای دریافت این وام، شرکت ها باید در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی طرح کسب و کار خود را ثبت کنند. البته همانطور که قبلا هم گفته شد، بیشترین مبلغی که می‌توان از این طریق وام گرفت ۵۰ میلیارد خواهد بود. این وام با نرخ کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله اعطا می شود. از همین رو می‌توان به عنوان یک گزینه ارزشمند برای تامین نقدینگی بر روی آن حساب باز کرد.

وام دانش بنیان بانک رسالت

وام دانش بنیان بانک رسالت یک گزینه عالی برای شرکت‌های دانش بنیان است که با استفاده از آن می‌توانند سرمایه‌ خوبی را فراهم آورند. خوشبختانه بانک رسالت همیشه برای چنین طرح‌هایی بودجه خوبی را در نظر می‌گیرد. برای دریافت این وام، شرکت‌ها باید حساب بانکی فعال در بانک قرض الحسنه رسالت داشته باشند و از طریق سامانه‌های اینترنتی این بانک، مثل پیشخوان مجازی و سامانه مرآت، درخواست خود را ثبت کنند.

شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   کار در شرکت دانش بنیان چگونه است؟

سقف تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲، ۲۰۰ میلیون تومان است. این وام با نرخ کارمزد ۲ درصد و بازپرداخت ۱۲ تا ۶۰ ماهه اعطا می شود. بسته به نمره اعتباری که در سامانه مرآت دریافت می کنند، ممکن است نیاز به ضامن یا سفته الکترونیکی داشته باشند. از همین رو برای اطلاع دقیق‌تر درباره شرایط وام بانک رسالت بهتر است که به صورت حضوری مراجعه خود را انجام دهید تا مشکلی ایجاد نشود.

تسهیلات شرکت دانش بنیان نوپا

شرکت دانش بنیان نوپا یک شرکت است که در زمینه تولید و ارائه کالا یا خدمت با استفاده از دانش و فناوری پیشرفته فعالیت می‌کند. این شرکت‌ها معمولا جوان، خلاق و خطرپذیر هستند و نیاز به حمایت مالی و بازاریابی دارند. برای این منظور، سازمان‌های حمایت کننده مانند صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید، معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک‌های علم و فناوری کشور تسهیلات و معافیت‌های مختلفی را برای شرکت‌های دانش بنیان نوپا در نظر گرفته اند. برخی از این تسهیلات را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

  • ارائه وام ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد
  • اعطای حمایت مالی تا سقف ۴۲۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه
  • معافیت مالیاتی بر درآمد
  • کمک به اخذ پروژه و بازار
  • معافیت گمرکی برای واردات تجهیزات

این تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان نوپا کمک می‌کند تا بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند، رقابت پذیر باشند، اشتغال زایی کنند و به توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور کمک کنند. شرکت‌های دانش بنیان نوپا باید برای درخواست تسهیلات، اطلاعات خود را در سایت دانش بنیان ثبت کرده و پس از تأیید، به عنوان شرکت نوپا معرفی شوند. همچنین باید سطح فناوری کالا یا خدمت خود را ثابت کنند.

وام دانش بنیان

وام بلاعوض شرکت های دانش بنیان

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، وام بلاعوض شرکت‌های دانش بنیان یک نوع تسهیلات مالی است که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌کند. این وام به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را تولید، تجاری‌سازی و بازاریابی کنند. شرایط اعطای این وام به شرکت‌های دانش بنیان را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • به پایان رساندن ساخت نمونه اولیه آزمایشگاهی
  • گسترش تولید محصول در سطح تولید نیمه صنعتی
  • اخذ سرمایه در گردش جهت کارهای روتینی از قبیل خرید مواد اولیه و یا بازاریابی محصول
  • اخذ سرمایه ثابت جهت خرید خط تولید نیمه صنعتی، تجهیزات آزمایشگاه، ساخت تاسیسات بنا و یا حصارکشی واحد صنعتی
شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   چگونه شرکت دانش بنیان ثبت کنیم؟ | راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان

طبق گزارش بانک مرکزی، طی ده ماهه سال جاری به ۱۱۷۶ شرکت دانش بنیان وام داده شده است که در صورت واجد شرایط بودن شما هم می‌توانید از این شرایط به سود خود بهره ببرید. انواع شرکت دانش بنیان امکان بهره‌برداری از این تسهیلات را خواهند داشت.

وام یک میلیاردی دانش بنیان

وام یک میلیاردی دانش بنیان یک نوع تسهیلات مالی است که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد. این وام با نرخ بهره ۱۲ درصد و تا سقف ۳۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اختصاص داده شده بود. با این حال باید شرایط جدید را بر اساس بودجه سال ۱۴۰۲ به صورت جداگانه بررسی کنید.

شرکت‌های دانش بنیان برای درخواست این وام باید طرح تجاری خود را به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه کنند و از شرایط لازم برخوردار باشند. این وام‌ها برای انجام تحقیق و توسعه، سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، تولید محصولات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات قابل استفاده هستند. این وام‌ها به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کنند تا رشد و توسعه خود را افزایش دهند و به بازار رقابت پیوسته و ارز آوری کنند.

سخن پایانی

در حال حاضر فعالیت دانش بنیان در کشور به شدت مورد توجه دولت است و طرح‌های مختلفی را برای حمایت در نظر می‌گیرد. به همین علت شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از وام دانش بنیان سود برده و نیاز مالی خود را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. البته نباید فراموش کرد که برای اخذ این وام‌ها نیز شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. از همین رو شما باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای شرایط دریافت وام را برای خود فراهم کنید. در این مطلب تلاش شد تا تمامی موارد لازم برای وام دانش بنیان اعلام شود. امیدواریم که با استفاده از این اطلاعات بتوانید بهترین وام را برای شرکت خود دریافت کنید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

یک نظر

  • کمال شیرکش گفت:

    وام کارخانه شوینده بزنم میخواستم وام بگیرم برای شروع کار

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جهت مشاوره رایگان دانش بنیان، کلیک کنید.
    جهت دریافت مشاوره دانش بنیان با شماره 02126714473 تماس بگیرید.