لوگو شرکت دانش بنیان ایران

تولید کوره های القایی در دانش بنیان ها

تولید کوره های القایی در دانش بنیان ها

طراحی و تولید کوره های القایی در شرکت دانش بنیان

شرکت دانش بنیان دورود یک از شرکت های فعال در زمینه تولید کوره و تجهیزات مربوطه در استان لرستان است که موفق شده است تا به تکنولوژی بالایی در ساخت کوره های القایی دست پیدا کند. این شرکت اولین سازنده کوره های قوسی پلاسمایی در کشور است که توانسته محصولات خود را با برترین تکنولوژی ها و پس از مدت ها تلاش به دست کارشناسان و مهندسان خبره ایرانی در این حوزه طراحی و تولید کرده است.  شرکت دانش بنیان شهرک صنعتی شهرستان دورود کوره های القایی ،کوره های قوس پلاسمایی با توان بالا را به صورت تک الکترود تولید می کند.  این شرکت اولین و تنها سازنده کوره های قوسی پلاسمایی در کشور است.

تولید کوره های القایی در دانش بنیان ها

پیش از تولید این محصول، از نوع دیگر این کوره ها در کشور استفاده می شد که با نام کوره قوس الکتریکی شناخته می شدند. این محصولات که ابزاری پرکاربرد در ذوب قطعات آهنی و غیر آهنی محسوب می شود که با ویژگی هایی چون ایجاد حرارت بسیار زیاد و نرخ تولید بالا در صنایع ذوب ایران و جهان شناخته شده می باشد. کوره قوس الکتریکی که به اختصار EAF نیز نامیده می شود دارای یک حمام مذاب بوده و در قسمت بالای آن الکترودهای کربنی تعبیه شده است.

از این کوره ها می توان در تمامی معادن و صنایع، کارگاه ها و کارخانه ها و بسیاری از صنایع به ویژه صنایع فولادی کاربرد دارد. جناب آقای روهنده مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اعلام کرد که این محصول، از روش های متداول موجود در کشوره بهره نبرده و از ویژگی ها و خصوصیات خاص خود بهره برده است. در محصول یاد شده هیچ گونه اکسیداسیونی صورت نخواهد گرفت چرا که اعمال کربنی متداول انجام نخواهد شد. این کروه قوسی سبب شده تا از هدر رفت ۳۰ درصدی خروجی محصول در روش های متداول جلوگیری شود. روهنده در ادامه صحبت های خود اذعان داشت که قیمت این محصول یک سوم محصولات مشابه و وارداتی در کشور خواهد بود. همچنین ایران را در رده چهارمین تولید کننده کوره های قوسی در جهان دانست.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید
شاید این مطلب هم مناسبتان باشد:   تگ های هوشمند الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره رایگان دانش بنیان، کلیک کنید.
جهت دریافت مشاوره دانش بنیان با شماره 02126714473 تماس بگیرید.